Loopbaanbegeleiding

Situatie
Bij een grote financiele instelling gingen de winkelservicepunten sluiten waardoor het klantcontact en werkzaamheden kwamen te liggen bij de telefonische klantenservice. Banen kwamen te vervallen. In deze reorganisatie/ transitie wilde men de medewerkers en de organisatie optimaal ondersteunen om vervolgstappen te zetten naar nieuw passend werk of toepassing van het sociaal plan.

Loopbaanbegeleiding Opdracht
De HR Interim opdracht was om een loopbaanbegeleiding programma te maken om deze transitie te ondersteunen. Een programma waarbij medewerkers werden geholpen om een bewuste vervolgkeuze te maken binnen hun loopbaan. Medewerkers werden geholpen bij het verlies van hun baan en kregen meer zicht op hun eigen kwaliteiten, drijfveren en talenten. Ook managers werden ondersteund en opgeleid om hun rol in dit veranderingsproces goed in te vullen.

Resultaat
Op deze wijze konden zij een betere keuze maken voor hun eigen toekomst. Zelf een duurzame keuze maken is in het belang van zowel de medewerker als werkgever. Dit had een positief effect op de motivatie van hun nieuwe werkzaamheden of hun zoektocht naar een nieuwe functie binnen en/of buiten het bedrijf.